Kalliita ”kipaleita”

Kuka vielä muistaa postilaitoksen toimineen postina? Paikka, josta paketit ja kirjeet lähtivät ja siellä hääri työssä postivirkailijoiksi kutsuttuja henkilöitä. Nämä vastasivat puhelimeenkin soitettaessa ja selvittivät asioita kohtuullisessa ajassa, ainakin nyt muistelen niin tapahtuneen.

Yritin saada nykyisestä Itellasta kiinni elävää asiakaspalvelussa olevaa henkilöä, mutta olipa työläännyttävää puuhaa! Ensimmäisellä yrityksella nauha haasteli toista kotimaista ja jäin kuuntelemaan jotakin hyvin arvokasta musiikkia. Sitähän se kännykällä soitettaessa on. Pitkästyin ja läksin perunoita kuorimaan. Toisella yrityksella nauhalla asiakasmyönteinen ääni kehoitti painamaan sitä ja tätä numeroa ja sitten kertoi palvelun odotusaikoineen olevan maksullista. Luonnollisestikin niin. Sitten automaattinainen pääsi kohtaan, jossa totesi odotusaikani palveluhenkilölle olevan 11 minuuttia… ei voi olla totta! Tällainen aika kuuntelemassa ”vihreitä lehtiä” ja millä hinnalla!

Minulla onneksi on mahdollisuus lähestyä tätä palvelutahoa sähköisestikin, mutta kalliiksi tulee niille, joilla vielä puhelin on ainoa yhteydenpitoväline. Tosin itellooni-henkilöt ilmoittivat, että sähköisenkin vastauksen saamiseen kuluu heiltä valitettavasti aikaa tällä(kin) hetkellä… olinpas yllättynyt asiasta.

 

Jätä kommentti

css.php